First week in Cambridge, and still alive. - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Elzemiek Kortlever - WaarBenJij.nu First week in Cambridge, and still alive. - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Elzemiek Kortlever - WaarBenJij.nu

First week in Cambridge, and still alive.

Blijf op de hoogte en volg Elzemiek

08 September 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Mijn eerste update vanuit een heel erg zonnig Cambridge!! Regenpakken en dergelijke marteldingen mogen dus voorlopig in de kast blijven. Tot nu toe zijn de dagen vrij goed verlopen. Ik heb het dan wel heel erg druk met schoonmaken, uitpakken, inrichten en de kinders bezig houden, ik leef nog steeds. Daarbij moet ik wel zeggen dat de inrichting nogal een uitdaging is en vrij veel denkwerk vraagt. Persoonlijk denk ik dat dat vooral komt door de hoeveelheid spullen die ik uit Nederland heb meegesleept. Misschien had ik ook gewoon niet al mijn nutteloze rotzooi mee naar Engeland moeten slepen. Op dit moment is het gewoon nog een enorme chaos in mn kamer (waarschijnlijk geheel in de lijn der verwachting van iedereen), maar in mijn hoofd zie ik grote dingen met de kamer gebeuren. Ik ben in ieder geval positief begonnen door mijn ansichtkaartencollectie op de muren te plakken. Het resultaat mag dan wat hyper zijn, saai is in ieder geval anders. In Nederland had ik bij de Kruidvat alvast 6 nepbloemen gekocht (geen idee hoe dingen heten, maar dat doet er niet toe want ze zijn gezellig) en die zitten nu in gezellige vaasjes in het raamkozijn. Verder heb ik een begin gemaakt met het behangen van mijn klerenkast. Niet met behangplaksel, gewoon met ducttape en plakband. Ja, het hangt nog steeds. Ik moet nog wel een paar haken in de muren gaan slaan om de klok, fotolijst etc. op te hangen. Wegens ruimtegebrek heb ik al mijn schoenen in een grote boodschappentas gedaan en aan de haak aan de deur gehangen. Ik verwacht dus ook niet dat die haak het trouwens houdt, maar hopelijk heb ik tegen die tijd genoeg ruimte voor de hele collectie op de grond.

Voor de vaasjes en het behang ben ik naar de ASDA gegaan, een hele goedkope supermarkt à la hypermarché, gezellig op mijn hypermoderne fietsje met lief mandje voorop. Gelukkig heb ik een kaart van Cambridge in handzaam formaat, voorlopig neem ik die overal mee naar toe. Op weg naar de ASDA heeft dat echter niet alles voorkomen, ze zijn hier niet heel erg goed in straatnaambordjes en dergelijke, vooral niet op de grotere wegen. Daarnaast is het voor mij als onhandige, rechtsfietsende Nederlander volkomen onduidelijk waar ik wel en niet mag fietsen op de weg. Sowieso is er nergens een fietspad te bekennen. Verder moet ik bij aanwezigheid van een busbaan daarop fietsen, maar dat levert dan wel behoorlijk wat getoeter op van buschauffeurs. Ook doen fietsers bij kruisingen met verkeerslichten ‘gewoon’ mee met de auto’s (soms is er nog wel zo’n voorsorteervak). Ik heb het mij laten vertellen dat ik gewoon op het midden van de weg moet fietsen en vrolijk mijn eigen gang moet gaan en dat de auto’s mij dan voor laten. Ze rijden me dan wel niet van de weg af op zo’n manier, maar ze kunnen er dus ook absoluut niet langs. Dan hebben we ook nog de rotondes. Ook in dat geval hoor ik gewoon helemaal in het midden te gaan rijden bij de auto’s en te zwaaien wanneer ik wil afslaan. Werkt verbazingwekkend goed. Maar gelukkig kan ik altijd nog lekker op de stoep gaan fietsen bij alle gevallen waarin ik geen enkel idee heb wat ik moet doen. Al lachend en zwaaiend met mijn “Cambridge van A tot Z” boekje kom ik er dan wel.

Ik heb nu wel weer genoeg aan elkaar gezwamd, volgende keer zal ik iets vertellen over wat ik zo elke dag uitvoer, de stad en over de Spelen waar ik vandaag geweest ben.
__________________________________________________________

My first update from a very sunny Cambridge!!! That means raining suits and other ways of torture can stay in the closet for now. So far my days’ve been good. I might be very busy with cleaning, unpacking, decorating and keeping the kids busy, I’m still alive. I need to add to that that I have some decoration issues and that it is some sort of a challenge. Personaly I think that’s probably related to the amount of stuff I brought from the Netherlands all the way here. Maybe moving all my useless rubbish to England wasn’t such a good idea. Besides, I absolutely don’t know why I thought it would be a great idea in the first place. At this moment my room is still in absolute chaos (completely according to everyone’s expectation), but in my mind I’ve already visualized all the great ideas I want to use in my room. At least I started very positively by putting my whole postcard collection on the walls. The result is slightly busy, but I’m proud to say that it’s far from boring now. In the Netherlands I’d bought some fake flowers (no idea how they’re called, but that doesn’t matter because they look fun) and now they are standing in some very cute vases in the window. I also started covering my closet with wallpaper. Not with decent wallpaper glue, but just with ductape and normal tape. And yes, it still sticks to the closet. Because of the space issues I put all my shoes in a big shopping bag and hang it on a hook attached to the door. I don’t expect it to stay there for a very long time, but hopefully I’ll find a better solution before my whole shoe collection has met the floor.


For the vases and the wallpaper I went to ASDA, a nicely cheap supermarket comparable to Meijer’s, with my bike, including this nice basket in front. Fortunately I have a little map of Cambridge, so that’s going to be my soulmate for now. It couldn’t avoid every problem, placing streetname signs just isn’t their speciality. Besides, for me as a clumsy, right-biking Dutch person, it’s sometimes completely unknown where I can and cannot bike on the road. First of all, there’s no official biking path seen so far. In case of the presence of a bus lane I have to bike on that, even though that’s not a pleasure for every bus driver. In case of crossings with traffic lights I’m just considered to be part of the normal traffic; keep happily biking in the exact middle of the road and you’ll be fine. That way, cars don’t ignore you and push you off the road if they can pass you in the first place. Also with the roundabouts you’re just meant to bike in the middle of the road and wave to the direction you want to go to. Works surprisingly well. And in case you have now clue where to bike, just use the sidewalk. Smiling and waving with my ‘Cambridge A-Z’ I’ll get wherever I want to get

I’ve written enough for now, next time I’ll something about things I normally do during a work day, the city and about the Olympics I went to today.

  • 08 September 2012 - 22:02

    Mama:

    Leuk joh die kaarten, ik snap dat je daar druk mee bent. We zijn benieuwd naar je verhalen over de paralympics. Haal je wel je vieze sokken tussen de rotzooi vandaan!?
    Mama

  • 08 September 2012 - 22:05

    Pappa:

    Een heel leuk verslag. Het lijkt wel een column van een krant of een tijdschrift. Er zijn al behoorlijk wat mensen die naar je gevraagd hebben. Zo te zien is het voor jou wel vol te houden. Hoop alleen dat de mensen in het verkeer niet gek worden van een Hollandse au pair.

  • 08 September 2012 - 22:05

    Pappa:

    Een heel leuk verslag. Het lijkt wel een column van een krant of een tijdschrift. Er zijn al behoorlijk wat mensen die naar je gevraagd hebben. Zo te zien is het voor jou wel vol te houden. Hoop alleen dat de mensen in het verkeer niet gek worden van een Hollandse au pair.

  • 08 September 2012 - 22:12

    Elzemiek Kortlever:

    Het is hier te warm voor sokken:)

  • 09 September 2012 - 12:01

    Marielle:

    waarom typ je elke keer in windings? grr ik mis je

  • 09 September 2012 - 12:07

    Marielle:

    die dingen (of hoe jij ze ook noemt), waar jij een vaasje voor hebt gekocht heten: Gggggggggggggggeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrbbbbbbbbbbbbbbbbeeeeeeeeeeerrrrrrraaaas


    gerbera''s dus

  • 09 September 2012 - 16:01

    Elzemiek Kortlever:

    weetje, het wordt allemaal veel duidelijker als je gewoon gerbera's zegt:P en ik type in wingdings omdat dat de enige manier is waarop ik je irritante grote zus kan blijven:)

  • 11 September 2012 - 07:27

    Miranda Van Doleweerd:

    Hoi Elzemiek leuk om jr verslag van de eersye dagen te lezen, ik wens je een gezellige tijd toe ennnuhh een beetje voorzichtig in het verkeer he. Je weey brutalen hebben de halve wereld en de niet-brutalen de andere helft groetjes Miranda van Doleweerd

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elzemiek

Actief sinds 21 Juli 2012
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 9014

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 01 Augustus 2013

Au pair in England

Landen bezocht: